Helou!

  Onpas täällä ollut laiskaa porukkaa kun ei taas ole bloggailtu pitkään aikaan... 
  Minä olen vissiin aikamoinen nettikoira kun mamma teki mulle oman dogbookin johonkin uuteen villitykseensä facebookiin. Mikähän sekin sitten lienee...  parasta koiranelämää on kyllä nuuskinta ja Ranen kanssa riehuminen, sanon minä, wuh!  On siellä tosin ollu kaverina semmoinen Unni-koira, johon kovasti tahtoisin tutustua ihan livenä. Me aina lähetellään viestejä toisillemme, nettailijakoiria kun ollaan ja asutaan kaukana toisistamme.
   Ei mulle mitään erikoista kuulu, hyvin täällä menee. Mamma ja iskä olivat syyslomalla Helsingissä ja minä olin mummo-ukkilassa hoidossa. Mulla oli paljon tekemistä kun piti jahdata syyslehtiä ja sammakoita pihalla ja vahtia mummon unta sen vieressä kun ukki lähti aikaisin hirvimetsälle. Päivystysvuorot oman kodin vierashuoneessa jatkuvat ja mamma vie minua miellyttävän usein lenkeille ja riehumaan Ranen kanssa.  Kyllä se hämmästelee  miten hyvin minä tajuan milloin se on aikeissa lähteä ulos ja milloin pääsen mukaan ja milloin en. Vaan kyllähän kunnon koiran kuuluukin tietää tuollaiset asiat, hmmmm!
     Ruoka on alkanut maistua mulle vähän paremmin ja mamma on siitä asiasta älyttömän iloinen. Sen mielestä on hyvä kun olen saanut vähän lihaa luitteni ympärille. Mummon makaronimössö on edelleen parasta kaikista ruoista - ja kala tietysti. Olen oppinut sanan "kala" (kun mamma ja iskä sen mulle opettivat) ja heti kun kuulen sen, tulen tosi nopeasti ja innokkaasti.
       Yhtenä päivänä oltiin mamman kanssa lenkillä ja vastaan tuli ah niin ihana tyttökoira. Sillä oli juoksut ja se olisi ilmeisesti ollut valmis tekemään lähempääkin tuttavuutta meikäläisen kanssa. Silloin kyllä toivoin että olisin ollut ilman mammaa mukana kun se mokoma vaan veti minua koko ajan pois siitä. Arvatkaa ärsyttikö! Koitin vinkua ja kaikkea että se tajuaisi, mutta mitäpä se älyää näistä nuorten urosten jutuista, nainen kun on...  Hoki vaan sitä iänikuista "Ransu tule!"
     Ei muuta kuin hyviä syyslenkkejä kaikille ja bloggailemisiin!
      
   
    Ransu