Wuh wuh!

   No niin, vihdoinkin se mamma sai aikaiseksi kirjoittaa tänne, jeee... Nyt se on kipeänä taas ja sen nenä vuotaa koko ajan ja sillä on kuumetta, joten onhan sillä siis aikaa kirjoitella.
  Olin eilen isomummon ja isoukin luona hoidossa, siellä missä asuttiin silloin ennen. Se oli se paikka, jossa opin menemään ite portaat ylös kun mamma pyysi menemään ukin ja mummon luo. Ja osasin ite tulla sieltä kotiinkin.
  Oli meillä mukava päivä ja arvatkaa, se Eila-mummo syötti mulle  lihapiirakkaa, ihanaa! Se antoi niitä mammallekin mukaan ja sanoi että ne pitää syöttää mulle, mutta mamma ei ole vielä syöttänyt. Tiedän kyllä, että ne ovat jääkaapissa, joten odottelen vaan koko ajan milloin minä ne saan. Pitää vissiin vähän muistuttaa tuota mammaa niistä... Nehän menevät ihan pahaksi jos minä en saa syödä niitä, mielellään aika PIAN!
    



     335983.jpg


    Mutta sitten asiaan, vaikka asiaahan tuo ruokapuolikin toki on... Mamma ja Tuija, se naapurin Ranen mamma, päättivät viime lauantaina (nythän on siis jo tiistai, mun mielestä vois kohta päästä uudelleenkin...) viedä meidät Ranen kanssa  Reposuolle  retkelle niin kuin suunnittelivat. Sää oli semmoinen kirpakka pikkupakkanen ja siksi meidän retki onnistuikin. Ne puhuivat, että aivan ihmeellinen talvi kun lunta ei oo paljon (se mikä tuli ja oli, on aika lailla sulanut jo pois). Mamma otti matkalta kuvia ja yks niistä on aika hauska. Ne löysivät tuon puun sieltä nuotiopaikan läheltä ja miettivät, mahtaako kasvihuoneilmiö ja ilmaston lämpeneminen vaikuttaa tällä tavalla:
  
     335977.jpg

   Siellä notskillä paistoivat makkaraa ja mekin Ranen kanssa saatiin maistaa. Hyväähän tuo oli ja meillä kaikilla oli tosi kivaa. Rane on sen verran ahne makkaran perään, että se piti laittaa kiinni siksi aikaa kun ihmiset söivät omansa. Tässä meidän notski on.
  
    335986.jpg

    Telmittiin siellä retkellä oikein kunnolla ja saatiin kutsumanimet Reposuon Jing + Jang
    
     335981.jpg