Hyvää alkanutta uutta vuotta!
  Olemme palanneet lomalta ja arki koittaa taas.
  Joulu meni rauhallisissa merkeissä ja käyttäydyin rauhallisesti kuten kelpo koiran kuuluukin. Mummi oli laittanut kuuseen pipareita, (Mainittakoon, että en aikaisemmin ollut maistanut pipareita, mutta niistä tuli uusi ykkösherkkuni kuin antoivat maistaa!) joita en voinut vastustaa ja yhden söinkin puoliksi kun kukaan ei huomannut... häh häh  Pötköttelin siinä sitten vain muina miehinä uudella viltilläni, jonka sain mummolta joululahjaksi. Mutta huomasihan ne mokomat kuitenkin mitä olin tehnyt ja arvasihan ne, että minä olin ollut asialla...
   Minulla on ilo esitellä  teille muutamia muitakin joululahjoja.  Sain tuota syömispuolta kuten puruluita ja sen semmoisia. Sitten sain Ranelta pienen vihreän miehen, josta tykkään hirmu paljon. Se on semmoinen vinkulelu. Mamman piti välillä ottaa se minulta pois kun vingutan sitä koko ajan eikä niiden hermot kestä. Outoa, epistä, mrrrr!  Mutta onneksi se taas antaa minun leikkiä sillä.
    Uutena vuotena olin mummolassa hoidossa kun mamma ja iskä olivat reissussa. Ne olivat jossain juhlissa Helsingissä. Mulla oli niitä vähän ikävä, mutta onneksi mummolassa oli kivaa ja sain poron sisäfilettä ja ukki teki mulle oman nukkumapaikan niiden sängyn viereen. Mamman mielestä ne lellii minua, mutta minä olen sitä mieltä että saapi lelliäkin, en pane ollenkaan pahakseni.
     Loma meni siis mukavasti kaikilla ja nyt palaillaan arkeen jälleen.